Sunday 14 April 2013

#1001 kisah manusia


akhirnya 

cerita itu sampai jua di cuping telinga aku
walau engkau berlagak seperti tidak tahu
tanpa rasa segan dan juga silu
sungguh tak tahu malu
kau adu
kau dan reka cerita mu
tentang aku
segalanya aku tahu

akhirnya
aku sendiri bisa menilai dirimu
aku sendiri bisa mengetahui akan busuk'nya hati kamu
walau telah di bilang berkali kali oleh rakan taulan mu
hanya aku berkepala batu
tetap jua mendampingi mu

segalanya
sudah terpamer
sudah terserlah
sudah jelas
sudah cukup
sudah sudah lah

#1001kisahmanusia 


2 comments:

  1. Salam tinie..lama x menulis kat belog ek?
    Tentang kawan2 mmg mcm2..x habis nak fikir..mmg sedih bila org yg kita rasa dialah sahabat kita,tp dibelakang lain jadinya..Yana rasa semua pernah laluinya...Cuma Yana nak kongsi satu..Lately..yaana selalu dgr n tgk motivasi dr Dr. Muhaya..Biasa soalan yg kita tnya blk diri kita..Bila benda2 mcm ini jd..kenapa aku?Kenapa aku diuji? Dr.Muhaya ajar blk..ayat dia yg selalu dia dok ulang2..Every time di uji..Audit diri kita..Tanya diri kita..apakah yg tlh kita lakukan sblm ini..Nilai kembali sikap kita..dan akhirnya..akn kita jumpa juga jawapannya..Kemudian..kita baikilah dia..berterima kasih trhdp si polan2 yg merosakkan kepercayaan tlh kita beri..kerana kesakitan itu akhirnya menjadi ubat utk kita..bukan shj sembuh..mlh boost pulak..Betul susah..Yana sendiri payah nk buat..tp cubalah..:) it helps..if not much..it ease the pain..

    ReplyDelete
  2. tengs yana,insyaallah ;)
    semoga kita menjadi orang yg lebih baik dari semalam.ameen.

    ReplyDelete